Advertisement
Image Swoista „uniwersalność” powieści, anonimowość wszędzie-i-nigdzie, staje się w pewnej chwili maską – i bardzo ostrym komentarzem, zapewne, współczesnej Rosji. Świat Polakowej ma dużo z NOIR: jest mroczny, przekupny, nieufny, kombinowany… Prostytutki, szantaże, skrzywiona polityka, prominent, będący de facto właścicielem miasta… Autorka nie grzmi eksplicytnie o korozji swego kraju, lecz daje bezpieczną metaforę krzywego zwierciadła.
Czytaj całość...
 
ImagePremiera - 30.08.2007
Czytaj całość...
 
Image To dźwięk dopiero urealnił przestrzeń przemocy: pisk opon, hamulców czy strzały stały się bardziej namacalne. Kamera wyszła na ulice – ulice pełne samochodów,  wielkich sklepów, zadymionych sal do gry, wreszcie – ciemnych bram kamienic czy mrocznych schodów. Miasto, co potem jeszcze bardziej wyeksponowało kino NOIR, stało się przestrzenią klaustrofobiczną, mroczną i bezduszną, gdzie samochody czy telefony zamiast środkami komunikacji stały się fetyszami – niosącymi śmierć.
Czytaj całość...
 
Image11.10.2007 - ???
Czytaj całość...
 
ImageDeaver i Sheldon...
Czytaj całość...
 
Image Choć w powieści mamy do czynienia ze śledztwem policyjnym autorka nie stawia nacisku na POLICE PROCEDURAL, a bardziej na klasyczne, kryminalne główkowanie. Gdy w grze pojawi się jeszcze bezcenny stradivarius, do śledztwa dojdą też elementy mafijne, a nawet - wspomnienie szpiegowskie. I choć Symfonia śmierci ma z założenia być rozrywką sensacyjną, bardzo mocno widać w niej wypracowaną dotychczas u Harrod-Eagles poetykę obyczajową.
Czytaj całość...
 
Image Nieustępliwy Frank Corso za nic ma flesze i połowiczne rozwiązania. On rozgryza nadal pozostałe w sprawie nieścisłości, które przemilczano (?!). I nie dla blichtru. On woli trzymać się swego przekonania, swej łodzi oraz – pewnej osobliwej kobiety, z którą – i to żadne kryminalne arkana – połączy go coś więcej… Zapewne, gdyż obu życie doświadczyło: jej karierę niezależnego fotografa przerwał były chłopak … brutalnie pokrywając (gdy była pod wpływem  narkotyku) niemal całe jej ciało dziwacznymi tatuażami… 
Czytaj całość...
 
ImagePrószyński i S-ka zapowiada.
Czytaj całość...
 
ImageBarton Fink, Clint Eastwood i... wiedźma!
Czytaj całość...
 
Image Zaryzykuje tezę, że „Mag” to najlepsza - a przynajmniej najbardziej wyrafinowana - powieść Jeffery’ego Deavera. Nie tylko z powodu pomysłu, który fascynuje rozmachem i zdaje się być niewyczerpany w eksploatowaniu przeróżnych rodzajów magicznych sztuczek, zmyłek i fałszywych tropów. Nie tylko dlatego, że przyjęcie konwencji spektaklu iluzjonistycznego powoduje, że ścigający dosłownie ocierają się o przestępcę, a on znika, pojawiając się gdzie indziej i elegancko kłania się widowni.
Czytaj całość...
 
ImageAntagonistą będzie tym razem – choć do takich „nawiedzonych” szaleńców Deaver me przecież predylekcję – Daniell Bell, samozwańczy syn Charlesa Mansona, który właśnie ucieka z więzienia unikając kary śmierci. Bell to wysoce psychopatyczny przestępca, wielokrotny zabójca i – niegdyś – ojciec pewnej sekty zwanej Rodziną. Kluczem do rozwiązania sprawy będą trzy kobiety, które niegdyś doń należały… I jeszcze jedna nastolatka, która kilka lat temu jako jedyna przeżyła masakrę swej rodziny przez Bella… Uratowała się tylko przez to, iż zasnęła w łóżeczku zagrzebana w swe lalki, przez co prasa określała ją jako Śpiącą laleczkę…
Czytaj całość...
 
ImageWydawnictwo Wołoszański zapowiada!
Czytaj całość...
 
<< « start < wstecz 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 dalej » > koniec » >>