Advertisement
ImagePierwszy polski profiler!
Czytaj całość...
 
Image Dopiero z czasem okazało się, że „laboratoryjne” konotacje fabuł klasycznego kryminału nadają się znakomicie do wszelkich wiwisekcji: przywołajmy tu Roberta Altmana, który – także w konwencji „zagadki zamkniętego pokoju” – znakomicie demaskował hipokryzję arystokracji w genialnym Gosford Park. Z bardziej współczesnych przykładów trzeba przypomnieć psychologiczne analizy człowieka w Cube Vinzenzo Natalego czy – właśnie tak! – w makabrycznych trzech Piłach.
Czytaj całość...
 
Image Niestety, z przyczyn obiektywnych nie mogliśmy spotkać się z całym duetem autorskim DEDUKTORA, a jedynie ze scenarzystą projektu, Michałem Gałkiem. Na szczęście dwoił się wprawnie, i udało mu się sprzedać nie tylko temperaturę strony fabularnej ale i plastycznej czy technicznej branży komiksowej. O Chandlerze, adaptacjach filmowych, konflikcie "graphic novel" vs. "comic book", i wielu innych, także zakulisowych sprawach - rozmawia Jakub Firlit.
Czytaj całość...
 
Image Odkąd rozeszła się wieść o planach postawienia we Wrocławiu pomnika Eberharda Mocka, bohatera kryminalnego cyklu Marka Krajewskiego, u co poniektórych zelotów zawrzało: że to wprost skandal, że przecież Breslau Krajewskiego to czasy be, bo prusactwo trzymało wówczas na nim łapę, a i sam Mock, już poza polityką, to przecież bydlę jakich mało. Używa ów zelota bardzo krągłych fraz, typu „literacko-historyczna propaganda propruska w języku polskim szkodzi polskiej racji stanu we Wrocławiu”.
Czytaj całość...
 
Image Świat Kafki jest minorowy na wskroś, jest anonimowy, czarny; celowe jest kierowanie akcji w klaustrofobiczne rejony – ciasne korytarze bez końca, nieoświetlone pokoje, tonące w półmroku ulice… To mroczne obrazowanie przestrzeni nie dość, że wzbudza grozę i zagęszcza atmosferę, to jeszcze jest namacalną metaforą świata, w którym Józef K. żyje – świata ogarniętego anomią, stanem bezradności moralnej i aksjologicznej. A to przecież było także konstantą głównego nurtu kina NOIR.
Czytaj całość...
 
Image 19 października, w ramach krakowskich spotkań Pora Prozy, w krakowskim EMPiKu miało miejsce spotkanie autorskie debiutanta w gatunku sensacyjno-kryminalnym. Robert Buczek, z wykształcenia elektronik, z zamiłowania publicysta muzyczny zajmujący się jazzem, także pisarz powieści dla najmłodszych, powieścią Umów się, i giń otwarł nową serię kryminalną Wydawnictwa SKRZAT.
Czytaj całość...
 
ImageFakty i mity o... wampirze?
Czytaj całość...
 
ImageTHRILLER, sensacja, kryminał...
Czytaj całość...
 
Image Dwaj  bohaterowie, Frankie i Roy, nie gardzą żadnym zarobkiem. A to naciągną studentów w grze w karty na 200 $, to znów „przekręcą” biznesmena na kilkanaście tysięcy. Są ładnie napisani. Roy to oszczędny pedant z lekką nerwica natręctw, łykający placebo, by móc funkcjonować. Zarobionych pieniędzy nie wydaje. Ukrywa je w porcelanowym koniu, a gdy ten się wypełni, zawozi do banku na Kajmanach. Frankie chodzi w butach za 1000 $, szasta forsą i korzysta z uroków świata.
Czytaj całość...
 
ImagePatronat PK już w sprzedaży.
Czytaj całość...
 
ImageBill Slider i... Napoleon!
Czytaj całość...
 
Image Temat masowych migracji Polaków, bez względu na wiek, choć najczęściej młodych, „za chlebem” na Wyspy, Simir opisał zapewne z własnych doświadczeń, bo z obyczajowym detalem i ironiczną, demaskatorską nutą. Ów finansowy raj maluje przed nami bez ogródek, jako mordęgę zamykającą się w bezdusznym, upokarzającym cyklu praca-posiłek-sen. Wychodzi zaś od sensacyjnej intrygi, nad którą po cichu pracować ma prokurator Erewański. Oto od pewnego czasu nasi rodacy pracujący w Walii giną bez śladu...
Czytaj całość...
 
<< « start < wstecz 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 dalej » > koniec » >>