Advertisement
Image Niewinne dzieci poruszają bardzo drastyczny temat. Przesłanie komiksu jest mocne, wydźwięk społeczno–moralny niezmiernie ważny. Za co trzeba pochwalić Kurca, to sposób, w jaki prowadzi narrację: bardzo umiejętnie wystrzega się prostego moralizatorstwa, wyraźny dystans pozwala lepiej oddać bezsilność dzieci. Chodzi oto, że album jest bardzo dobrym przykładem dla wszystkich, którym komiks w najlepszym wypadku kojarzy się z Garfieldem: komiks jak najbardziej jest w stanie mówić o rzeczach poważnych, potrafi to robić w sposób nieporównywalny z innymi sztukami, a czasem nawet lepiej od innych.
Czytaj całość...
 
ImageNowy patronat PK - 14.I.2008
Czytaj całość...
 
Image Pater gra ryzykownie, bo bez zezwolenia przełożonych, a jeszcze sprawa jawi się jako wyjątkowo mroczna, w której przewijają się echa biznesmenów oddającym się bachanaliom w strojach Wikingów, seksu w zamian za doktorat i jeszcze paru innych akademickich machlojek, które wychodzą daleko poza naruszenie etyki zawodowej… Nasz komisarz poci się nad miarę, wszędzie dookoła mamy wszak upalne wybrzeże, gra w pokera Teksas Hold’em, tudzież w Darta, którego raczej nie darzy sympatią, i wygrzebuje z pracowników „Edenu” kolejne, przejmujące nieraz brudy...
Czytaj całość...
 
Image Kreacja takiego bohatera jak Banks jest ryzykowna. Głównie dlatego, że takich policjantów i detektywów były dziesiątki. Twardych, ale wrażliwych. Broniących prawa, ale rozumiejących, że sztywne przepisy nie zawsze odpowiadają wymogom rzeczywistości. Rozgoryczonych i cynicznych. Świetnych fachowców, którzy zapracowani nie zauważają, że rozpadła im się rodzina, a oni sami znajdują się o krok od kryzysu psychicznego. Autor Peter Robinson beznamiętnie grzebie w tradycji gatunku, wybiera smakowite kąski i układa je ładnie w swojej historii.
Czytaj całość...
 
ImageTarantino i Poirot
Czytaj całość...
 
ImageGorące premiery stycznia!
Czytaj całość...
 
Image Ken Follet jest zawodowcem. Czas trwania historii to kilkadziesiąt godzin, a każdy nowy rozdział oznaczany jest następną godziną. I chociaż wyrobiony czytelnik szybko radzi sobie z rozpoznaniem znaków rozsianych po tekście, i szybko domyśla się, jak się rzeczy potoczą, to ciężko przestać czytać powieść tak dokładnie skonstruowaną.I nie wolno zarzucać starym mistrzom, że się zrutynizowali. Że żebrzą o uwagę, wykorzystując wciąż te same klisze. Taka jest uroda gatunku. Za to się go kocha, że jest powtarzalny i przewidywalny.
Czytaj całość...
 
Image Piątek porusza się po orbicie miejskich legend, wydając swego Jokera na pastwę kolejnych, surrealnych peregrynacji po – metropolii, dziwnie nasłonecznionej, a jednak jawiącej się jak za alkoholową mgłą. Miasto Piątka jest napiętnowane, postaci Piątka są dziwnie wyprane z emocji, co kompensują pracą, alkoholem, seksem… jakby potwierdzenia swego istnienia szukali w poczuciu fizjologii – orgazmie, vomicie, gorącej kąpieli…
Czytaj całość...
 
ImageMaj '2008
Czytaj całość...
 
ImageBroken Window oraz More TWISTed
Czytaj całość...
 
ImageJuż w sprzedaży
Czytaj całość...
 
Image Ta miniatura jedynie zaznacza pewne motywy, są one jednak mocno potencjalne do kontynuowania. Nad całością wisi owa gęsta temperatura – obyczajowa, salonowa, prowincjonalna – którą mistrzowsko eksplorowali nasi najwięksi prozaicy (Żeromski, Prus, Dąbrowska), a Grupiński wydaje się być wyjęty wprost z ich epoki. Potwierdzają to dobitnie literackie wyżyny, jakich sięga płaszczyzna erotyczna opowiadania: doświadczamy zasnuwających się z karty na kartę ciężkich chmur, które z przaśnej początkowo frywolności przechodzą w perwersję...
Czytaj całość...
 
<< « start < wstecz 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 dalej » > koniec » >>