Advertisement
ImageKlasyka Stephena Kinga!
Czytaj całość...
 
Image"Windą na szafot" oraz klasyk PRL-u!
Czytaj całość...
 
ImageM.in. - klasyk Ross MacDonald!
Czytaj całość...
 
ImageOto pierwsza odsłona naszego Portalowego "skryptu" o histori kryminalnych gatunków. Literackich i filmowych. Piszę "skryptu", gdyż jest to zaledwie zarys, który wypełniać będziemy regularnie autonomicznymi tekstami o najważniejszych ikonach z kryminalnej branży. Jak do tej pory przedstawiliśmy m.in. Spillane'a, Bogarta czy braci Coen. A juz na dniach - idą sylwetki ojców (i matek) -założycieli. Zapraszamy!
Czytaj całość...
 
Image Keller pozwoli sobie igrać – zawsze grubą kreską - jeszcze z kilkoma ikonami; co ważne – wymiesza te współczesne, popkulturalne, z historyczno-obyczajowymi (prócz Żydów będą głupi … „Polaczkowie”, rozerotyzowany Napoleon, leniwy Budda czy „oślizgły Platon” (Keller używa tu niemieckiego słowa „glitschige”…). Ten kolokwialny humor, rozpięty pomiędzy Tarantinem a Monty Pytonem (ach, tenże brytyjski, teatralny akcent!),  narasta do granic, i początkowo zaprawdę nie zapowiada żadnego usprawiedliwienia.
Czytaj całość...
 
Image3 x THRILLER!
Czytaj całość...
 
ImageRECENZJE - FILM

W tym szaleństwie jest metoda

Dostaliśmy dzieło, do którego potrzebne są spore pokłady cierpliwości. Jeśli nie wniknie się w jego materię głęboko już od pierwszych kadrów, jeśli nie przestawi się wyobraźni na duszną, lynchowską psychodramę, obraz potrafi zmęczyć.
Czytaj całość...
 
Image To właśnie we frenetycznych scenach finałowych i scenach w zamku wykorzystuje reżyser szereg klisz typowych dla ówczesnego kina grozy; nie tylko z pionierskiego ekspresjonizmu, lecz także z brytyjskiego i amerykańskiego nurtu lat 40. – 50. Demoniczny chłopiec, kobieta zrzucająca swą twarz, persony w typie Beli Lugosiego… To pierwszy poważny znak, iż elementy kina popularnego mogą być wykorzystane do budowania symbolicznych, filozoficznych opowieści.
Czytaj całość...
 
ImagePerfidnie ironiczny bywa czasem los, choć znać w tym pewną metafizyczną sztafetę: w dzień śmierci Ingmara Bergmana odchodzi także - Michelangelo Antonioni, wybitny włoski i międzynarodowy reżyser, o którym pisano, iż wraz z Bergmanem pchnął kinematografię w rejony dostępne do tej pory tylko literaturze... Odeszli dwaj wielcy twórcy, i nie trzeba się bać, iż brzmi to jak truizm. To panteon, i basta.
Czytaj całość...
 
Image Szackiego, naszego bohatera, czyta się pięknie, każdą jego wątpliwość, każde jego posunięcie, śledcze i poza nim, ciągle narastające w nim wkurwienie (przepraszam – lecz Szacki użyłby tego słowa z pewnością...); to charakter wiarygodny i mięsny. Uwikłany – w enigmatyczne do bólu śledztwo i w proste jak drut, a przez to enigmatyczne także, życie.
Czytaj całość...
 
Image30 lipca - 03 sierpnia
Czytaj całość...
 
ImageUltimatum oraz Zdrada Bourne'a!
Czytaj całość...
 
<< « start < wstecz 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 dalej » > koniec » >>