Advertisement

Image Wczoraj (15.XI.) w krakowskiej Cafe Szafe kolejne spotkanie w ramach IV festiwalu Kryminału.Tym razem Czytelnicy spotkali się z Piotrem Pytlakowskim, publicystą zajmującym się przestępczością zorganizowaną w Polsce, współodpowiedzialnym za znane projekty telewizyjne: Alfabet mafii, Świadek koronny i Odwróceni. Spotkanie prowadziła Redakcja PK.

Czytaj całość...
 
ImageAkunin i Bourne!
Czytaj całość...
 
ImageRECENZJE - FILM

Fabularny majstersztyk

Przeglądając pobieżnie prasę, zdziwiły mnie niezmiernie baty, które swego czasu spadły na Revolver ze strony krytyki – bo tym samym rzuciły na mnie cień podejrzenia o halucynacje. Dla pismaków bowiem Ritchie dał film nieudany, dla mnie zaś – z pełną odpowiedzialnością za słowa - znakomity.
Czytaj całość...
 
Image Najlepsze książki sensacyjne są na ogół pisane przez ludzi, którzy w swoim życiu dotknęli czegoś więcej niż joysticka, klawiatury komputera i własnego przyrodzenia. Dobra książka sensacyjna nie powinna posługiwać się schematem internetowej gry i niepotwierdzoną intuicją, że Francja leży w Europie, więc na pewno jest tam jakiś zamek, a na Syberii jest zimno. Do stworzenia dobrej książki sensacyjnej potrzeba znajomości więcej niż dwustu słów. Jest mi naprawdę przykro, że nikt nie powiedział tego młodemu Australijczykowi.
Czytaj całość...
 
ImageM.in. - debiut syna Stephena Kinga!
Czytaj całość...
 
Image Scott idzie w akcję brawurowo, w piękne (i świetnie rozegrane!) powietrzne plenery, w niebanalny charakter postaci; jeśli jednak oprzeć się na chwilę pstrokatej otoczce, wyjdą właśnie mocne, klaustrofobiczne w napięciu emocji stany z LeCarrego (patrz: Ze śmiertelnego zimna); anonimowość decyzji, trybik w wielkiej, szpiegowskiej machinie, intuicja kontra planowane – jedna, wielka hazardowa gra…
Czytaj całość...
 
ImageBarton Fink, Mary Reilly, Ojciec Chrzestny...
Czytaj całość...
 
ImageVicram Chandra i John Grisham
Czytaj całość...
 
Image Powiada się, iż by mafia przestała istnieć, zamiast demokracji, sprzyjającej politycznemu nepotyzmowi, potrzebna jest silna dyktatura. Taka, jaka we Włoszech istniała za Mussoliniego, który na kilkanaście lat skutecznie zablokował mafijne wpływy w najwyższych urzędach państwa. Jak? Obsadzając je faszystami. Po wojnie, i śmierci Mussoliniego, wojska sprzymierzone zwróciły się do jednego z ważniejszych mafiosów w historii, przebywającego akurat we Włoszech Lucky Luciano, z prośbą o kontakty z miejscowym ruchem antyfaszystowskim. A za taki, de facto, można było brać uśpionych za Mussoliniego członków mafii.
Czytaj całość...
 
ImageJohn Woo, Kieślowski, Soderbergh...
Czytaj całość...
 
Image Antyczne kryminały dzielą się na dwa podstawowe typy. Jeden – reprezentowany przez wspomnianego już Saylora – eksploatuje zgrabnie tradycję współczesnego (głównie: czarnego) kryminału i opowiada go przez pryzmat epoki. Drugi – z takim tu mamy do czynienia – próbuje w niewyjaśnionych sekretach sprzed wieków odnaleźć nowe odczytanie historii, rzucić nowe światło na kulturę współczesną.
Czytaj całość...
 
Image Popatrzmy na Ołtsajders przez pryzmat filmików umieszczanych na internetowej witrynie Youtube: nikt nie obraża się tutaj na słabą jakość formalną filmu, który przede wszystkim powinien być w jakiś sposób interesujący; dodatkowo rozpowszechnioną praktyką jest rejestrowanie i dzielenie się skrawkami własnego życia, często bardzo osobistymi. Nie tyle ważna jest tu więc forma, ile kumplowska, ekshibicjonistyczna interakcja. Istnieje więc podobieństwo między Youtube a komiksem Gierczaka, które oczywiście nie niweluje minusów Ołtsajders, ale to i owo wyjaśnia, a nawet, poniekąd, usprawiedliwia.
Czytaj całość...
 
<< « start < wstecz 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 dalej » > koniec » >>