Konkurs ze Zbrodnią w Oficynie

Konkurs ze Zbrodnią w Oficynie

Mamy dla Was konkurs inny niż wszystkie: możecie wcielić się w rolę detektywa i sprawdzić, czy uda Wam się rozwiązać zagadkę zniknięcia słynnego autora kryminałów... I do tego wygrać pakiet kryminałów od Oficyny Literackiej Noir sur Blanc!

W najbliższych dniach będziemy publikować na stronie wycinki prasowe, ukazujące kolejne odsłony pewnego wydarzenia. Waszym zadaniem będzie śledzenie informacji i napisanie na koniec notatki prasowej, demaskującej "przestępstwo" i opisującej jego przebieg. Liczy się nie tylko trafne rozwiązanie zagadki, ale także styl i kreatywność. Swoje notatki prasowe przysyłajcie wraz z danymi adresowymi na adres: ewa.wrona[at]portalkryminalny.pl, w temacie wiadomości wpisując: "KONKURS ZE ZBRODNIĄ W OFICYNIE". Czekamy na nie do 14 kwietnia, a nazwiska zwycięzców znajdziecie na Portalu kilka dni później.

Dla autorów dwóch najciekawszych notek mamy zestawy następujących książek od Oficyny Literackiej Noir sur Blanc:
"Gra w ciemno" Marco Malvaldiego
"Prawo panny Murphy" Rhys Bowen
"Ślad na piasku" Andrei Camilleriego
"Po nitce do kłębka" Donny Leon
"Zbrodnia i kawa" Veita Heinichena.

 
Zapraszamy także na stronę współorganizatora konkursu Zbrodnia w Oficynie.

Oto garść informacji na początek:

MIEJSCE AKCJI:
Położone wśród łąk i cyprysowych zagajników senne toskańskie miasteczko Pineta, powoli zmieniające się w modny nadmorski kurort.


OSOBY:

KOMISARZ VINICIO FUSCO
- kocha swoją pracę i lubi wykonywać ją przed publicznością, trudno jednak znaleźć w postaci magistra komisarza — jak on sam chciałby się tytułować — coś, co rozbudziłoby najmniejszą iskierkę sympatii. Zdaniem mieszkańców Pinety idiota doskonały i chodzący zbiór kawałów o Kalabryjczykach.

MASSIMO  - Właściciel baru “Lume”, miejsca spotkań okolicznej ludności, a zwłaszcza ZGRAI NIEZNOŚNYCH STARUSZKÓW.  Mężczyzna około trzydziestki,kręcone włosy, broda, coś arabskiego w wyglądzie, co podkreśla piracka koszula długa do kolan, jakoś cudownie wolna od śladów potu. Patrzy krzywo na uprzykrzających mu życie klientów, zwłaszcza tych żądających kawy w samo południe.

ZGRAJA NIEZNOŚNYCH STARUSZKÓW
- czterech dziarskich staruszków charakterystycznych dla tej okolicy, rozplotkowanych i zgryźliwych. Nic co się dzieje w Pinecie nie umknie ich uwadze.

SYCYLIJCZYK - znany pisarz, miłośnik dobrej kuchni i prowincjonalnych afer. “Włoski kryminał to ja”.

WENECJANKA - Nie zgadza się z powyższym stwierdzeniem, a pisanie kryminałów traktuje jak społeczne powołanie.

PISARZ - wschodząca gwiazda na firmamencie włoskiej powieści kryminalnej. Żonaty, co absolutnie nie przeszkadza ani jemu, ani tłumowi wiernych fanek. Ambitny karierowicz, śmiało rozpycha się łokciami w pisarskim światku. Zawsze elegancki, towarzyski i czarujący. Prywatnie chemik amator i miłośnik ptaków

SOFIA - zdolna studentka italianistyki obdarzona nieprzeciętną urodą i wyobraźnią, obiekt westchnień całego Uniwersytetu w Pizie. Fanka Pisarza, uczestniczka kursu pisania kryminałów. .

GENNARO  - uczestnik kursu, księgowy, od lat piszący kryminały do szuflady. Skryty i małomówny. Kolega z wojska OTELLA BRONDIEGO.

OTELLO BRONDI
- szef kuchni w restauracji “Boccaccio”, zwany Stolnicą. Żądny sławy choleryk, wyposażony w niezaprzeczalne talenty w dziedzinie sztuki kulinarnej, nad wyraz wrażliwy na punkcie swoich dań. Dlatego często obok stolika malkontenta wyrasta metr sześcienny kucharskiego brzucha okolony dwiema wielkimi kudłatymi łapami, po czym w tonie nie całkiem usłużnym pada pytanie: „Podobno coś było nie tak?”

LUCIA - żona pisarza, była miss Toskanii, częściej odwiedzająca butiki niż księgarnie, czyszcząca konto pisarza szybciej niż zapełnia on strony swoich kryminałów. Gotowa uczynić wiele dla podtrzymania więdnącej urody. Bohaterka pierwszych stron tabloidów ze względu na widowiskowe starcia z fankami męża.

GIULIA - porzucona kochanka PISARZA, lecząca zranione serce w sennej Pinecie. Promotorka pracy licencjackiej Sofii. Nieprzystępny obiekt westchnień OTELLA BRONDIEGO.


NIEZNAJOMY


A to pierwsze informacje prasowe:


 

Część II:


 

Część III:

 

Część IV:

 

Część V:


 

Część VI (ostatnia):