"Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących" Marka
Konopczyńskiego to podręcznik naukowy stanowiący próbę przybliżenia
uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej
polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Pozycja ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls.W
prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż
współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest
w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na
drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu,
zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych.
Książka
przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk
społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy
socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości
(sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i
schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach
śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów
szkolnych, wychowawców placówekwychowawczych, specjalnych,
socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z
organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora
pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach
socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny
itp.).
Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia
uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej
polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za
zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w
jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać
bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreującychMarek Konopczyński
Oficyna Wydawnicza Impuls
Wydanie I
Premiera: 7 sierpnia 2014
Liczba stron: 208
/mat.wyd./